corrigenda corrigenda
48
BLOG

Moi przyjaciele o pielgrzymce RM.

corrigenda corrigenda Kultura Obserwuj notkę 2

Fragment listu

 (....)

 Orkiestra Victoria z Rembertowa pięknie grała w czasie mszy, towarzyszyli jej soliści. Każda z zaśpiewanych pieśni poruszała treścią, muzyką i kunsztem wykonania. Przy pieśni odnawiającej  Śluby Jasnogórskie  płakaliśmy.

 Metr przede mną stał starszy człowiek w wieku około 80 lat. Ubrany był w wełniany czarny garnitur, pełne buty i krawat. Z gołą głową stał na palącym słońcu od 9 rano do 3 po południu.Nie usiadł ani na chwilę. Trzymał nad głową transparent.

Jego spokój i przekonanie, że tak należy zawstydzały mnie.

Ja przyjechałam z krzesełkiem, parasolem, w przewiewnej bluzce i klapkach. W przenośnej lodówce miałam zimne napoje. Tacy ludzie jak ten człowiek przede mną zbudowali ten kraj, walczyli o wolność, ciężko pracowali i  byli przekonani, że tak należy.

Nie zapomnę go, a takich było dużo więcej. Byłam dumna, że jestem na tym placu i mogę stać obok takich ludzi. Cieszyłam się, że mój 9 letni syn też to widzi.

 Zapraszam Was do przyłączenia się do nas.

 

[Siedzi se jak na pikniku i ma zimne napoje, a starszy Pan stoi ( nie widać go).]

corrigenda
O mnie corrigenda

"Z góry przyjmuję, że są we mnie trzy [rodzaje] myśli, a mianowicie jedna myśl moja, tj. powstająca z mojej tylko wolności i woli, dwie zaś inne przychodzą do mnie z zewnątrz, jedną od ducha dobrego, druga od ducha złego."- I. Loyola-ćwiczenia duchowne ................ Aby zarówno dający Ćwiczenia Duchowne, jak i przyjmujący je bardziej pomagali sobie wzajemnie i postępowali [w dobrem], trzeba z góry założyć, że każdy dobry chrześcijanin winien być bardziej skory do ocalenia wypowiedzi bliźniego, niż do jej potępienia. A jeśli nie może jej ocalić, niech spyta go, jak on ją rozumie; a jeśli on rozumie ją źle, niech go poprawi z miłością; a jeśli to nie wystarcza, niech szuka wszelkich środków stosownych do tego, aby on, dobrze ją rozumiejąc, mógł się ocalić.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura